Plavba po Berounce

Pustověty leží v krásné rozeklané krajině Křivoklátska a co víc, nádherná řeka Berounka je za humny co by kamenem dohodil. Po výletech na kolech a pěší turistice je řeka ideálním zpestřením letních aktivit.

Berounka

Berounka vzniká soutokem čtyř řek Mže, Radbuzy, Úhlavy a Úslavy na severu Plzně a vlévá se do Vltavy. Celková délka toku od soutoku Mže a Radbuzy až po soutok s Vltavou je 138,9 km. Berounka je vodáky velmi oblíbená kvůli krásné romantické přírodě a díky mírnému toku se výborně hodí i pro začínající vodáky, školní kurzy a rodiny s dětmi. Cestou je dostatek kempů, tábořišť i různých vodáckých občerstvoven.

Na řece je několik půjčoven lodí, které Vám loď i s vybavením na jednodenní výlet nebo i třeba na týdenní dovolenou půjčí. Jedna z takových půjčoven je firma Dronte, s.r.o. www.dronte.cz nebo Půjčovna lodí Nižbor www.rekaberounka.cz .

Jednodenní výlety

Firma Dronte půjčuje lodě na jednodenní plavbu v Chrástu u Plzně v kempu u Dolanského mostu, kde má výdejní místo, a vyzvedne si je v cílové stanici v kempu v Liblíně (23 km). Tato trasa zaručuje plavbu tichou panenskou přírodou a klidnou řekou. Nevýhodou však je, že v Liblíně nejede zpět do Chrástu ani vlak ani autobus. Pokud tedy nemáte zajištěný vlastní odvoz a musíte zpět k autu, jednou z mála možností je domluvit se po cestě s jinými vodáky nebo si objednat taxi (500CZK).

Další možností jednodenního výletu, kterou nabízí Dronte, je trasa z Berouna do Dobřichovic (19km). Na této trase se pluje opět klidnou řekou podél skal Srbska a kolem Karlštejna. Beroun i Dobřichovice - na rozdíl od prvního výletu – jsou dosažitelné vlakem.

Půjčovna lodí Nižbor také nabízí půjčení lodí na jeden den a vhodné úseky mohou být např. z Roztok u Křivoklátu do Nižboru nebo z Nižboru do Berouna. U všech těchto stanovišť jsou vlakové zastávky umožňující pohodlný návrat na start. Vlakový spoj je možné ověřit např. na stránce www.rekaberounka.cz/vlaky.html .

01092011483

Vícedenní výlety

Obě uvedené společnosti umožní přistavení i vyzvednutí lodi i na delší plavby. Nejdelší trasa je z Chrástu do Nižboru (4-5 dní, 81 km) plus další 3 dny do Dobřichovic (27km). Přehledný popis tábořišť a kempů plus kilometráž řeky je na webové adrese http://www.padlo.cz/

Vyzkoušeli jsme

My jsme vyzkoušeli jednodenní plavbu z Chrástu do Liblína (23km). Za Chrástem jsme sjeli k řece k Dolanskému mostu a za cenu 450CZK jsme si vypůjčili nafukovací kánoi Pálavu, pádla, vesty, barel a vydali se na vodu. Pluli jsme tichou opuštěnou krajinou vzdálenou od civilizace a možná i proto, že byl první zářijový den, potkali jsme na tomto úseku jen 3 posádky. Užívali jsme si klidu, ticha a přírody. Na trase je 6 jezů, z něhož první se dá projet a ostatní se přenášejí. Na břehu jsme občas míjeli vodácké hospůdky, tábořiště a jen výjimečně české chatové osady. V tomto úseku voda protéká širokými vápencovými údolími, většinou je tichá a nutí pádlovat. Rozuměli jsme Otu Pavlovi, který tento kraj miloval.

Výlet jsme si zaznamenali na GPS a jeho průběh s fotografiemi a údaji o rychlosti a spádu řeky můžete nalézt na tomto odkaze : GPS průběh cesty.

Dalším výletem, který jsme vyzkoušeli, byla třídenní putovní plavba z Chrástu do Roztok u Křivoklátu (62km). Tento výlet - vhodný pro prodloužený víkend - jsme zorganizovali tak, že jsme ve čtvrtek nechali auto v Roztokách a vlakem jsme o půl páté odpoledne jeli do Berouna, kde jsme přestoupili na vlak jedoucí přímo do Chrástu. V Chrástu jsme došli do kempu pod Dolanským mostem a následující ráno jsme si zde u půjčovny Dronte vyzvedli pálavu, pádla a barel (cca 1500CZK). Vybaveni přehledem kempů a kilometrovníkem ze stránky pádlo.cz jsme se vydali po řece. První úsek do Liblína je nejrozmanitější - ale také nejnáročnější - s mnoha jezy, na kterých se loď musí přenášet, a také zastávkami u vodáckých občerstvoven. Druhý úsek do Zvíkovce nabízel opět romanitickou krajinu, kde si člověk připadal jako na "klondajku". Poslední den byla řeka o trochu méně línější a za Rozvědčíkem se člověk pomalu ocitá zpátky v civilizaci.

Ahoj

Šnobl Dušan

AKTUÁLNÍ POČASÍ

AKTUALITY

- První přípravné utkání se odehraje na UMT v Rakovníku v neděli 17.2. v 10:00 proti Pavlíkovu.

- Rozpis utkání okresního přeboru Rakovník.

HRAJTE S NÁMI NA FACEBOOKU

Výsledky hned po zápase, aktuální ohlasy, názory, zprávy z klubu, komentáře a fotografie - to vše najdete na našem facebooku. Staňte se našimi fanoušky!

fcb

Rodinná firma PATERA byla založena v roce 1993. Již od svého počátku se zabýváme prodejem a servisem zahradní, lesní a malé komunální techniky.
Pustověty
Kovovýroba Šperl, vrata, brány, rolety, žaluzie LOMAX
ROSTLINNÉ komodity, PESTICIDY, OSIVA, HNOJIVA, PRODEJNY hospodářských potřeb
CENTRUM MÍCHÁNÍ BAREV, ZATEPLOVACÍ SYSTÉMY, PŮJČOVNA NÁŘADÍ
Firma Froněk, spol. s r.o. je soukromá česká stavební společnost střední velikosti, která se zabývá výstavbou pozemních komunikací, těžbou kamene, jeho zpracováním na drcené kamenivo a výrobou směsí kameniva obalených asfaltem (asfaltové směsi). Na českém trhu působí již od roku 1993 a to převážně v regionech středních, západních a severních Čech.